tel icon top2 45643005(031)-09132246517 

در تمام ملل و جوامع یکی از دسرهایی که موردعلاقه اکثر مردم می باشد کیک و کلوچه است  . جالب است بدانید کیک و کلوچه از دیرباز در تمدن های اولیه طبخ می گردیده و در مراسمات جشن و فستیوال های مختلف برای پذیرایی استفاده می شده است. واضح است که هر فراورده غذایی در هر کشور بر اساس ذائقه مردم پخت و تولید می شود و در طول تاریخ دستخوش تغییرات طبق سلیقه جامعه می گردد . در این مطلب با کارشناسان کیک رزینا همراه باشید تا با نکات جالبی راجع به این دسر خوشمزه آشنا بشویم.

 

تاریخچه کیک و کلوچه

کلمه کیک ریشه وایکینگ دارد و از کلمه " kaka " گرفته شده است . کیک و کلوچه در زمان باستان متفاوت از شکل کنونی آن بوده است .

 اولین کیک ها

 اولین کیک ها توسط مصریان باستان طبخ شده است که شکل آن بیشتر شبیه نان بوده و با عسل شیرین میشده است . یونانی ها نیز شکل اولیه کیک پنیر را داشتند ، در حالی که رومی ها نسخه های کیک های میوه ای با کشمش ، آجیل و میوه های دیگر را تولید می کردند .

کیک جدید

در اواسط قرن هفدهم به دلیل پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به مواد اولیه ، کیک های جدیدتری در اروپا پخته شد . اروپا به دلیل اختراع کیک های مدرن ، که اغلب گرد بودند ، مشهور گردید . سپس ، در قرن نوزدهم ، کیک و کلوچه ، همانطور که امروزه آن را می شناسیم ، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. با این حال ، این ماده غذایی بسیار لوکس به حساب می آمد زیرا مواد شیرین مانند شکر و شکلات بسیار گران بودند . در این مدت ، کیک ها با آرد سفید تصفیه شده و بکینگ پودر به جای مخمر پخته می شدند . همچنین ، به لطف پیشرفت در اجاق های کنترل دما ، پخت کیک بسیار آسانتر شد . در این زمان آشپزان مجبور نبودند مرتباً پخت کیک را تماشا کرده و منتظر بمانند . پس از انقلاب صنعتی مواد اولیه به راحتی در دسترس قرار گرفت ، که باعث ارزانتر شدن کیک ها شد .

بیشتر بخوانید : عطر و طعم وانیل

کیک تولد

نمی توان راجع به کیک و کلوچه صحبت کرد و از کیک تولد صحبتی به میان نیاورد . امروزه از کیک برای جشن گرفتن مراسماتی مانند عروسی ، نامزدی ، سالگرد ازدواج و البته تولد استفاده می شود. در یونان باستان رسم بود که تولد خدایان را جشن می گرفتند و برای جشن تولد الهه آرتمیس ، مردم به احترام او یک کیک گرد می پختند تا نماد ماه باشد . تئوری ها حاکی از آن است که این کیک با شمع روشن تزئین می شده است تا مانند ماه بدرخشد . در قرن سیزدهم ، کودکان آلمانی جشن تولد خود را با کیک هایی ( با نام kinderfirst ) که با شمع نیز روشن شده بود ، جشن می گرفتند . شمع ها برای روشنایی زندگی ایستاده بودند ، برای هر سال یک شمع و یک شمع اضافی برای ادامه زندگی . برخلاف امروز ، شمع ها تمام روز می سوختند و با خاموش شدن شعله جایگزین می شدند . سرانجام ، قبل از خوردن کیک ، شمع ها را خاموش می کردند و کودک آرزو می کرد. اعتقاد این بود که دود آرزو را به بهشت ​​می برد و مانند امروزه آرزوی خود را به کسی نمی گفتند تا تحقق یابد.

بیشتر بخوانید : 11 نوع طرز تهیه کیک تولد

انواع فرم کیک

اگرچه کیک و کلوچه تقریباً به هر شکلی که بخواهید پخته می شوند مانند قلبی ، حلقه ای ، مستطیلی و ... اما چندین نظریه وجود دارد که چرا بیشتر کیک ها به شکل سنتی گرد هستند . به طور کلی ، کیک های گردی که امروزه از آنها لذت می بریم در گذشته با دست پخته می شده اند و هنگام پخت مانند نان به طور طبیعی به شکل گرد درآمده است . اکنون ، تولیدکنندگان از قالبهای متنوع برای ایجاد شکل متمایز کیک استفاده می کنند . در دوران باستان ، برخی تمدن ها کیک می پختند تا حرکتی مهربانانه برای خدایان و ارواحشان باشد . کیک گرد به معنای چرخه ماهیت زندگی و همچنین خورشید و ماه بوده است . این نظریه می تواند توضیح دهد که چرا ما کیک ها را در روزهای خاص مانند روز تولد سرو می کنیم تا نماد چرخه زندگی باشد . صنایع غذایی کیک رزینا با تولید انواع کیک در شکل های متفاوت و زیبا همواره در تلاش برای تولید با کیفیتترین کیکها و در عین حال دارای ظاهری شکیل بوده است .

بیشتر بخوانید : محصولات ما

پخش کیک و کلوچه

همان طور که حتما مشاهده کرده اید در همه ی فروشگاههای مواد غذایی و هیپرمارکت ها یک قفسه برای فروش انواع کیک و کلوچه اختصاص یافته است . این خوراکی خوشمزه مورد توجه تمام سنین می باشد . به علت حمل راحت ، قیمت مقرون به صرفه و همچنین دیر فساد بودن کیک و کلوچه بسیاری از پخش کنندگان تمایل به همکاری با تولیدکنندگان کیک دارند . بسیاری از پخش کنندگان برای معرفی محصولات نیاز به کاتالوگ محصولات دارند . برای دریافت کاتالوگ محصولات رزینا به این لینک مراجعه فرمایید . برای تولید کیک های تولید شده در صنایع غذایی کیک رزینا از بهترین و تازه ترین مواد اولیه استفاده میشود . مهندسان صنایع غذایی ما با ارائه فرمول های منحصر به فرد کیک های خوشمزه و سالمی را به بازار ارائه کرده اند ، پیشنهاد ما کیک های سالم و خوش طعم رزینا به عنوان یک میان وعده سالم و یا یک صبحانه دلچسب میباشد .

صنایع کیک رزینا آماده همکاری با کلیه پخش کنندگان محترم در سراسر کشور می باشد. جهت اطلاع از شرایط همکاری با شماره های 09132246517 و 03145643005 تماس بگیرید.