tel icon top2 45643005(031)-09132246517 

slide01

 از نظر تغذیه ای کیک های اسفنجی به لحاظ عدم وجود روغن در فرمولاسیون آنها، سالم تر از کیک های روغنی می باشند و از آنجایی که اغلب روغن ها، در دماهای بالا اکسیده شده و خاصیت سرطانزایی پیدا می کنند.

 لذا کیک اسفنجی از چنین مشکلی مبرا بوده و روغن فقط جهت چرب کردن قالب ها استفاده می شود و به همین دلیل پرکسید آن از لحاظ آزمون های استاندارد بسیار اندک یا ناچیز است.
از نظر بافت کیک و کیفیت دهانی بسیار مطلوب بوده و به سبب دارابودن بافت نرم به سرعت در دهان مطابق اصطلاح عوام آب شده و به دندان ها نمی چسبد.
مزیت دیگر کیک اسفنجی رزینا نسبت به برخی از کیک های موجود در بازار عدم وجود مواد نگهدارنده و افزودنی های غذایی در این محصول است و حتی برای مصرف کنندگانی که از ناراحتی معده رنج می برند عارضه ای به وجود نخواهد آورد.
مسئله ی دیگری که در کنار مطالب فوق حائز اهمیت است وجود زرده تخم مرغ در فرمولاسیون این نوع کیک است که حدود 7/2 از میزان prot مربوط به تخم مرغ را شامل می شود و دارای چربی های غیر اشباعی نظیر امگا 3 می باشد. همچنین زرده تخم مرغ دارای vit O ، 12 vit Bو ریبوفلاوین است.
علاوه بر موارد ذکرشده وجود بکینگ پودر به میزان کم در این کیک می باشد که نتیجه آن عدم بروز ناراحتی های گوارشی پس از مصرف محصول خواهد بود.